Поради финансовите затруднения, много от нас са избрали по-евтини подаръци, но за най-близките си хора. Така всъщност са стеснили кръга от своите приближени и са преброили най-близките си хора, посочи в "Закуска на тревата" изпълнителният директор на компанията Даньо Димитров:
"60 на сто от хората са планирали подаръци за до 4 човека през 2022 година, а 3 - 4 на сто от хората изобщо не са купували подаръци...", каза още той.
Близо 30% от анкетираните започват планирането на подаръците още през ноември.
Други 60% се озовават в "празничната треска" през декември. Подърци на кредит обаче са купували 12 на сто от анкетираните, докато преди две година те са били едва 3%. Като се прибавят и 30% пазарували с лични спестявания, числото е показателно за финансовите затруднения на повечето българи:
"От средствата, предвидени за подаръци малка част са от заплата и лични спестявания, миналата Коледа 4 пъти повече хора са купували подарък с кредит, хората казват, че са станали по-разумни, около 4 на сто са си позволили скъпи подаръци и бижута", поясни още Димитров.

И пак по традиция, най-много средства са заделяни за детските подаръци, заради народопсихологията на българина да осигурява най-доброто за децата. Близо 40% са похарчени за детски играчки, конкурират ги единствено парите за козметиката.
По-малко са и осъществените ваканции в празничните дни. Най-често се празнува в тесен семеен кръг и традицията не е повлияна нито от пандемията, нито от кризата:
Още по темата в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..