Развитието на теснолинейката като туристическа атракция трябва да е част от рекламата на България, защото тя е уникална за България и за Балканския полуостров, смята депутатът Васил Тодев от ПП-ДБ, инициатор на срещата.
В момента родопското влакче губи финансово. Автоматичното повишаване на цената на билета обаче няма да доведе до добър ефект, дори напротив.
Тодев напомня, че има два големи туристически центъра – Велинград и Банско, но потенциалът на останалите общини по линията, които имат условия за туризъм, не се използва достатъчно.
Ако теснолинейката става по-популярна, ще се генерират повече приходи, а това ще промени и икономическата ситуация в региона, коментира Васил Тодев.

Родопската теснолинейка започва маршрута си от гара Септември, това е първата община по протежението. Следват Ракитово, Велинград, Якоруда, Белица, Разлог и Банско.
"Ангажиментът, който търсим, е насочен към това БДЖ и НКЖИ да инвестират и да предвиждат в плановете си за следващите години достатъчно средства, така че подвижният състав да е в добро състояние", пояснява Тодев.
Друг подход може да бъде възстановяването на атракционни вагони, както и пространствата пред гарите да станат по-привлекателни. Не по-малко важно е да има по-добра транспортна свързаност на отделните гари с други обекти наоколо, тъй като липсващите автобусни връзки също пречат на развитието на туризма.
Теснолинейката да бъде включена в рекламите на Министерството на туризма, настоява Васил Тодев.
Теснолинейният влак Септември – Добринище е единствен по рода си, изкачва и най-високата гара на Балканите – Аврамово, разположена на 1287 метра надморска височина.
Повече по темата слушайте в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..