Съчетаването на двете понятия е необичайно за нас, но в страните от западната част на Европа то назовава направление в педагогиката и реална практика. За разлика от терапията, необходима в случаите на преживяна от детето травма, педагогиката на травмата има различни задачи. Преди всичко педагозите, социалните работници и всички, работещи с деца, би трябвало да разпознаят в поведението им признаците на преживяна травма, за да ги насочат към специализирана помощ.
В самата всекидневна работа с непълнолетни, преживели травма – в училище или в социално заведение – е необходимо да се знае какво е въздействието на травматичните събития върху младия човек, за да се намерят специфични подходи към възпитанието и обучението му, така че да то да не задълбочава проблема, а да води към стабилизиране на личността и изграждане на положителни модели на общуване.
ФИЦЕ – България, сдружение за педагогическа и социална помощ за деца, организира обучения по педагогика на травмата с участието на австрийския психотерапевт Херман Радлер, специалист с дългогодишен опит в работата с деца и младежи, преживели травматични събития. В рубриката „Всичко за образованието“ Дашенка Кралева, председателка на Управителния съвет на ФИЦЕ – България, разказва за опита на австрийски организации, работещи с деца в риск и за необходимостта от обучение по педагогика на травмата.
На 26 ноември в зала "Проф. Марин Дринов" на БАН се проведе 15-та церемония по връчване на отличията "За жените в науката" , организирана от ЮНЕСКО и Софийския университет "Св. Климент Охридски". В "Нашият ден" разговаряме с Радослава Бекова , доктор по хидробиология и ихтиология – част от екипажа на единствения научно-изследователски кораб в Черно..
Днес започва третото издание на Фестивала на науката . То ще продължи до неделя, 30 ноември . Четиридневната програма включва повече от 40 учени в 70 събития , 15 щанда с демонстрации и две изложби , разположени в пет различни пространства. Специален гост на фестивала ще бъде френският антрополог д-р Оливие Живър , който ще се срещне с..
Науката се превръща в игра, когато можеш да я пипнеш и помиришеш, да скочиш с двата крака в друг свят, да експериментираш и да се изненадваш. Когато можеш да мечтаеш. Продължава пътешествието в най-големия детски научен център в България, който се намира в София, "Музейко". Смислов и физически център в интериора на детския музей е неговото..
Човешкото сърце не е просто анатомия или орган, то е нарицателно, метафора, често експлоатирано в поезията, в литературата, в киното. Много пъти бива употребявано в народопсихологията, в пословиците и поговорките, в човешките взаимоотношения. Аз винаги съм вярвал, че повечето лекари и лекарският персонал са хора с големи сърца – съпричастни,..
Националната спортна академия представи изследване на тема "Младежките субкултури в спорта", което анализира и описва по какъв начин спортът се явява обединяващ фактор на младежи с различна култура, социален статус, ценностна система и жизнен опит. То засяга модерните градски спортове като паркур, брейкинг, уиндсърфинг, сноубординг и др...