Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Синя зона" по видински...

"За" или "против" "Синята зона" във Видин- това е основната тема в "Посоките на делника" днес. По последна информация, новата организация на движение влиза в сила след седмица- на 15 октомври, когато ще започне плащането с sms-и (към трите мобилни оператора) или с билети, които ще се продават на място. Цената на паркомясто за 1 час престой е 1 лв. В рамките на това време хората, които влизат с автомобилите си за зареждане на магазини, могат да паркират на няколко места на тази цена. От Общината ни успокояват, че въвеждането на "Синята зона" ще започне постепенно, за да има период на адаптация.

Това ще се случи първо в централната градска част, където пропуски вече няма да са необходими. Еднопосочни стават още 4 улици: "Цар Симеон Велики"- от общината до ул. "Широка"; "Бдин"- от ул. "Райнина" до Художествената галерия; "Разлог" и "Александър Стамболийски"- от ул. "Христо Ботев" до ул. "Цар Симеон Велики".

"Със или без "Синя зона" ефектът ще е нулев. В този град само се създава хаос в движението... Всичко е много добре, но не е за нашия град! И цената- лев за час, е много... Първо трябва да се оправят улиците, след това да въвеждат "Синя зона"... Хубавото е, че в центъра на града ще се движат по-малко коли... Не е редно в най-бедната община от ЕС да товариш хората с допълнителни такси и данъци... Хора, осъзнайте се, трафикът във Видин не е толкова натоварен!"-
това са само част скептичните мнения в анкетата на стажант-репортера на РАДИО ВИДИН Кристияна Кръстева.

Категорично против въвеждането на "Синя зона" се обяви и депутатът от "Коалиция за България" Михаил Миков.

"Видин няма нужда от "Синя зона". Не бива изградените паркинги автоматично да се превръщат в "Синя зона", те могат да се ползват като обществени. Не бива в един град, в който населението през последните 20 години е намаляло почти двойно, да се прилагат решения от градове, в които има струпвания на автомобили. Изключително висока е и социалната цена- въвеждането на "Синя зона" няма да доведе до пълнене на хазната, само ще изнерви гражданите. Ще предизвика нов хаос в движението, защото всички ще паркират извън "Зоната", за да си спестят високата такса. Мисля, че разумът ще тържествува и Синята зона във Видин няма да се случи"- каза в ефира на РАДИО ВИДИН Михаил Миков.

Общински съветници от ГЕРБ
във Видин внесоха предложение за преразглеждане на "Синята зона" в града, защото не са спазени изискванията на Закона за движение по пътищата. Граждански организации пък обявиха, че ще обжалват в Административния съд решението за Синята зона.

"Въвеждането на зоната не подлежи на определени изисквания. За платени паркинги са определени места със социално предназначение- като поликлиниката, например. Там хората не отиват по желание или за развлечение и не трябва да си плащат такава такса. Вторият ми аргумент- разходите по въвеждането на "Синя зона"- маркировки, знаци, скоби, охранители и контрольори- ще бъдат ли възвърнати?..."- коментира общинският съветник от ПП "Атака" Емил Лилов, който гласува "против" въвеждането на "Синя зона".

"Поддържам въвеждането на "Синя зона", но само в централната градска част. Така ще се регулира движението и в Общината ще влязат приходи. Предстои сериозна дискусия за останалите улици, които са разчертани. "Непрозрачен" остана и начинът, по който е избрана фирмата, която е ангажирана с подготовката"-
каза общинският съветник Любчо Йонов, от Коалиция "Преображение за Видин".

Навсякъде официалният мотив за въвеждането на "Синя зона" е да има ред в паркирането в централната градска част. Всъщност кметствата имат твърде малко законови начини да привличат собствени средства, а опитът показва, че "Синята зона" е една от печелившите общински дейности. Дали така ще е и във Видин, предстои да разберем!
По публикацията работи: Екип на "Посоките на делника"


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Александър Михайлов: Демокрацията продължава да бъде най-добрата възможна форма на управление

Зимата приближава, в навечерието сме на новата официална валута, а бюджетът за следващата година продължава да поражда разнопосочни мнения. От опозицията заплашват с големи протести заради еврото, липсата на върховенство на правото и обедняването на страната.  Възможни ли са промени в управлението? Как се очертава да изпратим политическата година?..

публикувано на 27.11.25 в 10:00

Ще понесе ли бизнесът тежестта на новия бюджет?

Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР), обединяваща национално представените работодателски организации: Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България..

публикувано на 26.11.25 в 10:45

Вижда ли се светлина за тунел под Петрохан?

Близо 8 години след протестите в Северозападна България за тунел под Петрохан проектът не е напреднал съществено. В началото на 2018 година, отчаяни от неглижирането на Българския Северозапад, стотици жители на региона излязоха няколко седмици поред на протести с настояване държавата да изгради магистрален път до Видин и тунел под Петрохан. Тогава..

публикувано на 25.11.25 в 13:30

Как ще повлияе еврото на пазара на автомобили втора ръка

Въвеждането на еврото у нас наближава и това поставя под лупа прехода към европейската валута в редица ключови сектори. Сред тях е и автомобилният сегмент, в който по традиция доминира вносът на употребявани коли. Купуването на кола втора ръка винаги е бил свързан със сравнения, анализи, разбира се, преговори за цената, така нареченото "пазарене" и..

публикувано на 24.11.25 в 11:00

Село Станево - където проблемите не липсват

Днес нашият екип гостува на едно спокойно дунавско село - Станево , част от община Лом. Село с богата история, но като много други малки населени места, и тук ежедневието не минава без трудности.  Инфраструктура е амортизирана, електрозахранването често създава грижи, а най-сериозният проблем за хората в Станево остава водоснабдяването - старият..

публикувано на 21.11.25 в 11:10
Георги Киряков

Георги Киряков: Да разчиташ на бъдещите поколения означава неспособност и бягане от отговорност

Приключи ли преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра"...

публикувано на 20.11.25 в 10:00
Светлин Тачев, политолог

Светлин Тачев: Може би ще оценим демокрацията, когато я изгубим

Приключи ли Преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра".  Каква..

публикувано на 20.11.25 в 10:00