Първият сняг във Видинско стана причина възрастен човек да намери смъртта си на пътя миналата седмица, докато пътувал с автобус от София за Видин. Това бе поводът да потърсим отговори на въпросите какво покрива застраховката, когато пътник си купи билет.
Всяко едно място в средствата за обществен транспорт е задължително застраховано съгласно Кодекса за застраховането, каза в "Посоките на делника" по РАДИО ВИДИН адвокат Пламен Стефанов.
"Застраховката обхваща рискове от момента на пристигане на превозното средство на спирката, момента на качването на пътника и самия превоз, както и вреди, които биха могли да настъпят по време на транспорта. Билетчето представлява доказателство, че пътникът е сключил договор за превоз и затова е важно билетът да остане в пътника до напускане на превозното средство, или до получаването на багажа. Рисковете обхващат психическото и физическо здраве на пътника. Всеки един пътник, получил някаква телесна повреда, или при смърт неговите наследници, има право да предяви иск за обезщетение. На първо място те трябва да се информират за застрахователя, където е застраховано превозното средство и ако е възможно, да получат копие на застрахователната полица. Всяко едно от пътническите места е застраховано минимум до 20 000 лева", обясни адвокатът, като направи едно много важно уточнение- обезщетение не може да се търси, ако пътникът сам е допринесъл за настъпване на инцидента.
"Различни са исковете, които могат да бъдат предявявани. Могат да бъдат търсени по Закона за задълженията и договорите, в частта за непозволеното увреждане, евентуално от шофьора или превозвача. По-лесно е да се предявяват претенции пред застрахователя. Преценката по кой начин да се търси обезщетение трябва да се направи от юрист."
В случай, че билетът е загубен, също има начин да се търсят права, но трябва да се докаже, че лицето все пак е било в автобуса и е пътувало редовно с билет.
"В случай на смърт претенции не може да има, ако смъртта е настъпила в резултат на някакво заболяване на пътника, което се доказва от съответната експертиза."
Зимата приближава, в навечерието сме на новата официална валута, а бюджетът за следващата година продължава да поражда разнопосочни мнения. От опозицията заплашват с големи протести заради еврото, липсата на върховенство на правото и обедняването на страната. Възможни ли са промени в управлението? Как се очертава да изпратим политическата година?..
Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР), обединяваща национално представените работодателски организации: Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България..
Близо 8 години след протестите в Северозападна България за тунел под Петрохан проектът не е напреднал съществено. В началото на 2018 година, отчаяни от неглижирането на Българския Северозапад, стотици жители на региона излязоха няколко седмици поред на протести с настояване държавата да изгради магистрален път до Видин и тунел под Петрохан. Тогава..
Въвеждането на еврото у нас наближава и това поставя под лупа прехода към европейската валута в редица ключови сектори. Сред тях е и автомобилният сегмент, в който по традиция доминира вносът на употребявани коли. Купуването на кола втора ръка винаги е бил свързан със сравнения, анализи, разбира се, преговори за цената, така нареченото "пазарене" и..
Днес нашият екип гостува на едно спокойно дунавско село - Станево , част от община Лом. Село с богата история, но като много други малки населени места, и тук ежедневието не минава без трудности. Инфраструктура е амортизирана, електрозахранването често създава грижи, а най-сериозният проблем за хората в Станево остава водоснабдяването - старият..
Приключи ли преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика? Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра"...
Приключи ли Преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика? Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра". Каква..