Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Брегово остава без обходен път за опасните товари

Снимка: Радио ВИДИН, архив

Жители на Брегово от няколко месеца настояват да спре превозването на опасни товари през града. През граничния пункт със Сърбия всеки ден преминават цистерни със сярна киселина. Проблемът беше поставен като въпрос в парламента от народните представители Цветан Топчиев и Филип Попов към министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

"Преминават по 30-40 цистерни на ден. Жителите на Брегово са притеснени от това, създадоха инициативен комитет, подписка. Обсъдихме въпроса и смятаме, че изграждането на обходен път ще реши този проблем", обясни Цветан Топчиев.

"На този етап в инвестиционната програма на АПИ (Агенция "Пътна инфраструктура"- бел. авт.) не е включено строителството на този път. За да се реализира това инвестиционно намерение, е необходимо да се изработи технически проект, да се извършат отчуждителни процедури, да се проведат обществени поръчки за възлагане на строителството и строителния надзор. Всичко това изисква значителен финансов ресурс, който към момента АПИ не е предвидила в бюджетната си програма през 2018 година. Въпреки всичко това, Агенцията предприема мерки за решаване на проблемите на населението в град Брегово. След среща на ръководството на Агенцията с инициативния комитет и протестиращите бе решено и към настоящия момент скоростта за преминаване през населеното място е намалена от 50 км на 40 км. Водят се и разговори с Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" за ограничаване на рисковете от преминаването на тежкотоварни автомобили с опасни товари, за да бъде в максимална степен гарантирана сигурността на живущите в град Брегово", обясни министър Нанков.

Потърсихме кмета на община Брегово Милчо Лалов за коментар по отговора на министъра на регионалното развитие и благоустройството:

"Никакви мерки не са предприети. Хората са притеснени, защото това са опасни товари и при един разлив разбирате какво може да се случи. Как да ги успокоя, какво да им кажа? Сигурно не е лесно да се изгради обходен път, но не е невъзможно. Питам министъра: "А ако нещо се случи пред училището в Брегово, откъдето преминават цистерните, какво правим?" Не е лесно това за изпълнение, но не биваше такъв прибързан отговор, че няма да стане. Не съм удовлетворен от този отговор. Най-малкото трябваше да проучи има ли друга възможност за движение на тези опасни товари и тогава да излезе с някакво становище. Не е поставен и знак в Брегово, че скоростта на преминаване е намалена. Автомобилната администрация имаше становище да се постави такъв знак, препратих писмото до Областно пътно управление, това беше преди 5-6 месеца. Още няма никакъв знак, нищо не е изпълнено в това отношение."

Повече по темата- в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Александър Михайлов: Демокрацията продължава да бъде най-добрата възможна форма на управление

Зимата приближава, в навечерието сме на новата официална валута, а бюджетът за следващата година продължава да поражда разнопосочни мнения. От опозицията заплашват с големи протести заради еврото, липсата на върховенство на правото и обедняването на страната.  Възможни ли са промени в управлението? Как се очертава да изпратим политическата година?..

публикувано на 27.11.25 в 10:00

Ще понесе ли бизнесът тежестта на новия бюджет?

Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР), обединяваща национално представените работодателски организации: Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България..

публикувано на 26.11.25 в 10:45

Вижда ли се светлина за тунел под Петрохан?

Близо 8 години след протестите в Северозападна България за тунел под Петрохан проектът не е напреднал съществено. В началото на 2018 година, отчаяни от неглижирането на Българския Северозапад, стотици жители на региона излязоха няколко седмици поред на протести с настояване държавата да изгради магистрален път до Видин и тунел под Петрохан. Тогава..

публикувано на 25.11.25 в 13:30

Как ще повлияе еврото на пазара на автомобили втора ръка

Въвеждането на еврото у нас наближава и това поставя под лупа прехода към европейската валута в редица ключови сектори. Сред тях е и автомобилният сегмент, в който по традиция доминира вносът на употребявани коли. Купуването на кола втора ръка винаги е бил свързан със сравнения, анализи, разбира се, преговори за цената, така нареченото "пазарене" и..

публикувано на 24.11.25 в 11:00

Село Станево - където проблемите не липсват

Днес нашият екип гостува на едно спокойно дунавско село - Станево , част от община Лом. Село с богата история, но като много други малки населени места, и тук ежедневието не минава без трудности.  Инфраструктура е амортизирана, електрозахранването често създава грижи, а най-сериозният проблем за хората в Станево остава водоснабдяването - старият..

публикувано на 21.11.25 в 11:10
Георги Киряков

Георги Киряков: Да разчиташ на бъдещите поколения означава неспособност и бягане от отговорност

Приключи ли преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра"...

публикувано на 20.11.25 в 10:00
Светлин Тачев, политолог

Светлин Тачев: Може би ще оценим демокрацията, когато я изгубим

Приключи ли Преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра".  Каква..

публикувано на 20.11.25 в 10:00